torsdag 3. oktober 2013

Lyst til å møte skoleårets 1.klassinger?


 














GYM !!!!! Hvis du spør 1.klasse om favoritt faget deres svaret er GYM.
Jeg intervjuet 1.klasse. og fikk mange gode svar. Etter skolen liker mesteparten av dem å spille fotball, men det er også noen som heller vil se på tv. Det er også kjekt å være med venner, og viktig å spise middag. Bodil, Cathrine, Turid, Ingrid, Nina, Ingeborg,  det er svaret på favorittlærere. Det var mange som ville svare på det spørsmålet.










Når jeg kom til spørsmålet: Syns dere at skole er kjekkere eller barnehage?, tenkte jeg at det kommer til å bli mange hender i været. Men det var bare noen få. De som sa noe svarte at de synes barnehagen var kjekkest. Det de savner fra barnehagen er rutsjebanen, som vi ikke har på skolen. Så svarte de også at de heller vil begynne i 8.klasse enn i 1.klasse. En mente at dersom han hadde funnet en firkløver, ville han ønsket seg til 10.klasse.
Friminuttet er veldig kjekt, og der skjer det mye gøy. For eksempel disse, fotball, leke med andre, og det kjekkeste av alt; å banke guttene i 8. og 9. klasse (i hvert fall i følge guttene).

 
 
 
 
 
 
 
 



I SFO syns alle at det er kjekt når de går på tur, leker med traktor og selvfølgelig å spise. De gjør masse ting på skolen som de ikke gjorde i barnehagen, det ville jeg vite mer om. De hadde ikke lekser, men det var noen som likte å gjøre lekser, og da spesielt leseleksen. Når jeg spurte dem, syns jeg alle var flinke til å rekke opp hånden og svare.
 
 
 
 
 
 
 
 



Så da fikk dere vite litt om hva 1. klasse liker med skolen. Dessverre manglet Anna da skoleavisas utsendte, Amina, intervjuet dem. Vi kommer tilbake med bilde og svar fra henne også.

Vi ønsker både 1.klasse, og alle andre, en riktig god høstferie! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar